top of page

Omgaan met Lastige Mensen

Of het nu gefrustreerde klanten of moeilijke collega's zijn, alle klachtengesprekken en conflictenbemiddelingen hebben als doel tot een constructieve oplossing voor iedere betrokken partij te leiden. Al te vaak lopen onderhandelingen vast op het 'onredelijk' gedrag van een persoon of groep. Het is dan van essentiëel belang om door persoonlijkheidskenmerken heen naar een uitkomst te werken zonder de vinger te wijzen naar ziektepatronen. 

 

Om hier gevoeligheid in te vergaren, wordt de deelnemer aan de grondbeginselen van de psychopathologie voorgesteld. Ook systeemtheorie en de Roos van Leary behoren tot de theoretische onderbouwing van deze workshop. 

 

Doordat het geheel wordt vorm gegeven rond voorbeelden uit de praktijk van de deelnemers, is de workshop ervarings-gericht en gaat de deelnemer naar huis met toegepaste vaardigheden en strategieën. Uiteindelijk leert de deelnemer tussen ongeschreven lijnen te lezen en adequaat overzicht te bewaren, om zo te zien wat er echt speelt in een conflict. 

 

Voor Wie

De workshop 'Omgaan met Lastige Mensen' is bedoeld voor zowel beginnende als ervaren mediators en klachtenfunctionarissen. Ook is de workshop gericht aan iedereen die vastgelopen gedrag op een constructieve manier in beweging wil trekken. 

 

Door Wie

Sylvia Nollen is een ervaren mediator met een achtergrond in de psychologie. Dankzij langdurige ervaring in klachtenbehandeling en een probleemoplossende aanpak in haar mediation praktijk heeft Sylvia bedrevenheid opgebouwd in het omgaan met lastige mensen. 

 

Eindtermen

Gedurende deze workshop wordt de deelnemer geïntroduceerd aan en voorzien van tools om persoonlijkheden te herkennen en hiermee te leren omgaan. 

PE punten aanvragen is mogelijk indien gewenst. 

 

Duur 

2 Dagdelen. 

 

Prijs

Euro 500,- excl.BTW. 

bottom of page