top of page

Mediation Vaardigheden

Gesprekken tussen klager en beklaagde kunnen moeizaam vorderen, of soms zelfs helemaal vastlopen. Een bekwame klachtenfunctionaris leidt gesprekken met oog voor mogelijke tegenstellingen en belangenverschillen. Hoewel soepelheid en intuïtie in het oplossen van conflict met jaren oefening en ervaring komt, introduceert deze workshop de klachtenfunctionaris aan basistechnieken die onmisbaar zijn voor het (groeien in beroep)

 

Deze interventies omvatten onder andere reflecteren, vragen stellen en effectief luisteren. Door het bewust toepassen van deze en andere technieken kan een klachtenfunctionaris die naar oplossingen zoekt, uitgroeien tot een bedreven bemiddelaar die oplossingen faciliteert in het voordeel van klager en beklaagde. 

 

Voor Wie

De workshop 'Mediation Vaardigheden' is gemaakt op maat voor klachtenfunctionarissen die niet geschoold zijn in mediation. 

 

Door Wie

Deze workshop wordt gegeven door ervaren trainers van Klachtconsult met een eigen mediation praktijk die zowel sociaal als juridisch zijn opgeleid.

 

Eindtermen

De deelnemer leert basistechnieken mediation aan en wordt uitgerust met strategieën om conflict situaties op te lossen en impasses te doorbreken. 

 

Duur 

2 Dagdelen. 

 

Prijs

Euro 500,- excl.BTW. 

bottom of page